söndag 12 augusti 2012

Nostalgi



Den här sommaren har verkligen bjudit på skiftande väder, för lite sol enligt mitt sätt att se det. Något måste ju dagarna fyllas med så det har blivit sortering av gamla fotografier. Den här något sargade bilden är från 1969. Platsen är Gösbäck på väg mot Förlösa där jag gick på lekis. Av 14 barn har jag lyckats klura ut namnen på 8. En av dem är nu själv förälder på den skolan där jag jobbar.  Jag själv är placerad mitt i rivningan strax ovanför hjärtat. Kommer så väl ihåg den här vita klänningen. Eftersom mamma var flitig och sydde mycket blev det ofta en snutt över som räckte till min lilla lekamen. Så när storasyster konfirmerades hade vi exakt likadana klänningar, kortkort såklart, det var ju högsta mode. Att plocka bland gamla foton väcker så många minnen att fundera över en stund.




Idag är det min sista lediga dag, i morgon tar allvaret vid och då äntligen börjar minsann solen att visa sig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar