tisdag 1 november 2011

Scrapträff i Västervik

Det blev en härligt inspirerande och effektiv helg. Jag trivs som fisken i vattnet bland alla dessa likasinnade kvinnor som tycker att scrapbooking är livet. Äntligen fick jag till en LO av tackkortet från Elsas dop. Använde mig bara av rosa nyanser och då kallas det monokromatiskt. 

Här fick jag idén från en av utmaningarna. Lite svårt att se fotona här men det är Melvin och Marie med deras lilla skötebarn, mopeden med siffrorna 1248 av för mig okänt märke. Det vara lite svårt att hitta papper utan alltför stark julanknytning.

Jag gjorde en 3D-tavla som kommer att presenteras senare i veckan. Resterna av papprena från den blev ett födelsedagskort med en fantastiskt enkel vikning.

Inspirerad av Evas enkla vikning blev det även ett julkort i samma stil.

Det här är också en favoritvikning just nu när många kort ska tillverkas.

Så fick vi lära oss en kuvertvikning och med tillgång till Pions fina papper var det bäst att pröva på plats om man behövde support



Som vanligt bidrog trevliga bordsgrannar till en minnesvärd helg.

Jag kan bara varmt rekommendera Hobbyhärvans scrapträff och jag hoppas verkligen att vi får möjlighet att komma tillbaka.

2 kommentarer:

  1. Helt underbar alster som du har gjort. Har ju även fått se dom live då dom är ännu bättre.
    Vikningarna är helt underbara och jag måste nog prova dom någon gång.
    Tack själv för ett väldigt trevlig och lätt samt sällskap vid bordet för vi hade verkligen en kanon stämning.
    Ha det bäst och hoppas vi syns snart igen.
    Kram Louise

    SvaraRadera
  2. Visst hade vi trevligt!! Jag gillar gemenskapen och alla idéer man kan byta...
    Imorgon blir det pyssel för mig och då ska göra fler kort med din fina vikning.
    Ha det gott
    kram Eva

    SvaraRadera