lördag 19 november 2011

Härligt......

.......är ett ord som min goá scrapvän Margurithe ofta använder. Jag lånar det eftersom det är en perfekt beskrivning på torsdagskvällen. Då blev det kantarellpaj, rött vin, glögg och pepparkakor hemma hos mig... 

......och så förstås en massa pyssel.

Bästaste vännen Helén var på plats och som vanligt omåttligt stolt över sina alster. Den söta påsen är en av två som hon tillverkade. Sådär jättemycket hinner man inte en sån här kväll, för det ska ju pratas en hel del också. Kvällens "härliga" överraskning var att sonens fina flickvän Marie deltog i vår tjejkväll.

Efter en sån här kväll är man nöjd i både kropp och själ. Då tror man inte att livet kan vara så mycket bättre. Men fredagen var den hittills bästa dagen bland alla underbara små ettor på Trekantenskolan. Ann-Christines fika förgyllde ytterligare. På kvällen fick jag äntligen träffa min älskling efter långa dagar med skiftarbete. Som om inte detta var nog ringde rara Sara och lovade mig mellandagar med den här sötnosen:

.......den lilla då alltså. Men för första gången ska jag dessutom få fira jul med lilla familjen från Mariefred.
Idag blir det fönsterputsning och lite annat styr inför nästa helg, redan första advent, det är inte klokt vad tiden går.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar