tisdag 22 november 2011

Jultema



I skolan ska vi jobba med jultema några fredagar framöver. För min del är det aldrig något problem att komma på vilken del jag vill ta hand om. Den här gången har jag lyckats få med hållbar utveckling i min planering. Inför fredagen droppar det nu in värdefullt "skräp" varje dag som vi ska ge förändrad skepnad.
Tomma tändsticksaskar bli jättebra förpackningar till små julklappar. Likadant är det med tomma toarullar, lite knixigt att få till bra lock, silkespapper funkade rätt okej. Slutligen en alldeles vanlig glasburk till julgodis eller som som ett pennställ. Det går åt en hel del energi till att skära papper eftersom nästan alla förpackningar är olika till utseende och storlek men då kan förhoppningsvis alla eleverna landa i något som de gillar.
Jag hoppas jag hinner fara runt lite med kameran för att kunna visa några barnalster här.

2 kommentarer:

  1. Visst är det roligt när man kan använda nästan allt "skräp" och göra det till otroligt vackra saker i stället.
    Detta kommer du lyckas kanon med.
    Många Kramar
    Louise

    SvaraRadera
  2. Ser fram emot resultaten:)
    kram Eva

    SvaraRadera