torsdag 8 september 2011

Leahs album

Äntligen blev jag klar med Leahs album och kunde lämna över det vid besöket i helgen. Det är härligt att se hur glad hon blir när hon konstaterar:
-Nu har jag också två, precis som Elsa!
Varje gång jag påbörjar ett tjejalbum så tror jag det ska bli sååå mycket rosa och "nuttigt" men slutresultatet blir oftast ett helt annat.
Det här blev min favoritsida, jag har tagit fram bilden med sepiaton och det runda pappret som jag fått av min son blev perfekt till detta.


Vissa slogans från reklamen blir perfekta texter. 

Leah kände knappt igen sig på det här fotot, hon tyckte hon såg så vuxen ut. Undrar om det beror på den hårda svart/vita-tonen. Tyckte i alla fall att den gjorde sig bra mot rött.


Solnedgång i Kroatien, inte riktigt min färgskala, men blev nöjd med resultatet på en kärleksfull mor med sin dotter.

Hela familjen leker och konstruerar. Då får det gärna bli lite rörigt och lekfullt.

Under mitt skrivbord finns en plats som är som gjord för en koja.

Leah fick vara lite fotomodell för Strängnäs kommuns turistkarta. Då fick jag idén att använda den som en personlig vägbeskrivning.

Som trogen historialärare fick det bli en del fakta om metropolen Mariefred också.

Familjens katt har ett sovställning precis på gränsen till att ramla ner.


Alla dockkläder jag tillverkat har naturligtvis först provats av min egen Skrållan. Lite förbryllande att hon är brunett medan Leahs egen är blondin.

På min 46-årsdag blev det kurragömmalek tack vare Leah, kul!!!

Efter det kom ju pytteliten lillasyster.

I Leah har jag hittat en liten pysselkamrat.

Ja, en gó storasyster är hon verkligen som leker och skojar med sin lillasyster.



Här är hon på besök hos mig på sjukhuset. Jag kan fortfarande minnas när denna lilla familj kom innanför dörren. Glädje, kärlek och omtanke det är vad jag får från dem.


Ja, nu är det dags att på allvar ta tag i nästa album. Det blir till en liten Fabian och jag har naturligtvis av tradition laddat med blått material fast jag vid det här laget borde veta att det sällan slutar så.

1 kommentar:

  1. Oj, vad mycket fint du har visat!!! Jag hinner som du vet inte pyssla, inte heller blogga...
    Ha det gott
    kram Eva

    SvaraRadera