söndag 11 september 2011

Altrad burk


Min belöning efter att ha planerat morgondagens lektioner blev att fixa till den här burken.
Mitt barnbarn Elsa har haft lite svårt att gå upp i vikt. Därför ska pulvret som denna burk innehållit blandas i all mat hon äter. Vi kallar det kort och gott för "fettpulver". Men vilken lycka när hennes mamma Sara sparat två tomma burkar till pysselfarmor. De är en bra bit större än de konservburkar som töms i den här familjen. Som synes fungerar den perfekt som blomkruka.
Krukväxten: "Hjärtan på tråd" är som gjord för att passa i såna här projekt.

Placeringen av min kruka var också helt självklar, mina båda rosa hjärtan symboliserar Leah och Elsa och i den rosa hjärtformade ramen finns Buffy vår katt som för alltid lever kvar i mina tankar.
för en gångs skull lyckades jag hålla mig till vitt på vitt med undantag av de gröna bladen.
Nu har jag bett Sara spara varenda tömd burk men för den som redan finns här är framtiden som sparbössa given. Det är nämligen plastlock till dessa burkar, bara att skära en skåra i, sen gäller det förstås att ha karaktär nog att inte nalla av besparingarna. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar