söndag 8 januari 2012

Husliga Elsa och busiga Leah

Ikväll är det tyst och tomt här hemma. Melvin har åkt tillbaka till Stockholm efter en härlig helg. Vi har varit med ungdomarna och min svärmor på Kalmarsundsrevyn - Bara början. Det är så gott att få skratta av sig ibland. 
Skrattade högt gjorde jag däremot inte en enda gång när vi tittade på Stig-Helmer story på bio idag, inget att rekommendera. 
Just nu är det lite visningsstillestånd på bloggen. Allt som jag tillverkat ska överraskas med nästa helg, därefter kommer bilderna. Så för tillfället drömmer jag mig tillbaka till mysiga juldagar med härligt umgänge. 
Elsa och jag städade skafferiet och eftersom det var riktigt grovgöra behövde hon ha storstövlarna på.

Tur att farmor inte har inskaffat diskmaskin ännu. Här är min lilla hjälpreda klar för blask och slask, typ 5 liter vatten på golvet.


Alla säger att barnbarnen är livets efterrätt. I så fall är Leah en bonusdessert!! Tänk att få vara som en farmor till en så go´tjej. Delad glädje är ju dubbel glädje därför är lyckan extra stor att min älskling delar de få men underbara timmar som tjejerna är hos oss.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar