fredag 6 juli 2012

Stolar

Äntligen har jag tagit tag i mina stolar. Egentligen är det mycket avkopplande att måla möbler, bara föra penseln fram och tillbaka och förhoppningsvis få ett godkänt resultat.

Sitsarna gör mig så nostalgisk då det i min pappas hem fanns såna här stolar. Jag gillar också att penselmålningen ger dem litet struktur, inte så perfekta alltså. Om de är bekväma, nja, har provsuttit lite framför datorn, men de är fina att titta på och sända en liten tanke till pappa.

Inget vidare väder idag men för en gångs skull passade det alldeles utmärkt. Tvätt, städning, målning och lite allmänt pyssel har fyllt den här dagen.


1 kommentar:

  1. Stolarna blev jättefina och passar säkert gott in i ditt "nya" vita hem. Kan nog inte hålla med dig om att det är roligt att måla möbler, tycker allt "stort" målande är rent ut sagt skittråkigt...
    Men som tur är, så är vi människor olika och har så rätt att vara.
    Skickar sommarkram till dig!

    SvaraRadera