söndag 7 augusti 2011

Sommarens första.............


........och säkert enda dopp.
Jag är en riktig badkruka så när det väl blir av krävs det bildbevis för att bli trodd. Dagarna i Kalmarsundsparken tillbringas på behörigt avstånd från vattnet. Ibland blir det riktigt varmt i den sköna goá solen men eventuell överskottsvärme går bra att duscha bort hemma i VARMT vatten.
Varje sommar blir det ett besök hor familjen Svensson i Nybro, fika, grillning och så nyheten sedan förra sommaren poolbad. Sommaren 2010 hade uppvärmingen gått sönder lagom till mitt besök. Så den här sommaren var det en ganska mulen dag och det kändes som att jag skulle komma undan.
Men helt plötsligt tittade solen fram och jag fick veta att det var 29 grader i vattnet. Inte ens mitt vanliga kvinnliga argument för att slippa höll i det läget.
Hur det var? Jätteskönt! Måste erkänna, det blev ett dubbeldopp =).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar