fredag 1 juli 2011

Några kort

Idag fyller min "gamla" kollega Tuija 48 år. Sedan en tid tillbaka är jag lite fast i att göra blomkrukekort, ett lagom stort projekt mellan molnen på himlen.

Rosa är min absoluta favoritfärg, det syns i mitt hem och ofta i min klädsel. Det här underbara tackkortet fick jag tillsammans med en bukett lilarosa rosor på avslutningen från en elev med familj. Texten i kortet är mycket känsloladdad och de orden kommer från och med nu att alltid hjälpa mig de dagar läraryrket är mindre roligt.


Det finns även tillfällen i mitt liv då det är värt att tacka. Att få fram Melvins läkarintyg från ögonkliniken var inte det enklaste trots att han själv gjorde många tappra försök. Men rätt person på rätt plats och ett samtal från mamma Annette räddade situationen.

 Intyget är nu inskickat och det ser lovande ut för ännu en tid bakom ratten för min son. I diabetikerns vardag ingår nämligen att med jämna mellanrum intyga sin duglighet som chaufför.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar