torsdag 7 juli 2011

Liten

Jag följer en och annan blogg inte minst för att få uppslag och idéer till nya alster. Ibland händer det ju att man följer en länk vidare till någon annans blogg. Fast man inte känner personerna ifråga blir man glad när man ser att ett litet efterlängtat barn har kommit till världen. En riktigt liten krabat som får mig att tänka på 26 oktober 2009 då jag blev farmor till en liten, liten Elsa.
Eftersom Elsa bor i Mariefred trillade de första bilderna in via MMS, teknikens under!

Men så äntligen, när hon var en dryg månad fick stolta farmor hålla i henne för första gången. Det var en känslostorm vill jag lova. Att bara få sitta med detta underverk i famnen timme ut och timme in gjorde gott i själen.

Elsa har en storasyster som heter Leah och är mitt bonusbarnbarn, en alldeles underbar bonus. Dessutom är hon en riktigt go´ lekkamrat och beskyddare för sin lillasyster.



Men tiden går fort och redan första sommaren var hon så här stor. Hon var på besök i Kalmar vid två tillfällen den sommaren, underbara dagar!
Då passade vi på att prova mina gamla klänningar på henne. Lite kul att över 40 år gamla kläder kan se okej ut!
Klänningarna är sydda av min mamma och just den gröna och blå är speciell då min bror hade korta hängselbyxor i samma utseende så att vi matchade varandra. Ni förstår hur fina vi var!

 Idag är Elsa så här stor och hon älskar att plocka i farmors sminkbox. Lite förvånad blir hon när farmor inte tycker att det passar med mascara på läpparna. Jag har haft sån otrolig tur att jag som farmor fått rå om henne så mycket och alldeles nyligen fick jag se när hon lärde sig gå.
Att ha barnbarn är en helt ny och underbar dimension i livet. Om några veckor ska vi tillbringa en semestervecka tillsammans på Gotland, det är verkligen något att se fram mot.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar