måndag 19 november 2012

Tvättbräda




Äntligen är det här projektet klart. I ett nummer av Inzpira fick jag den här idén, lyckades hitta tvättbrädan på Facebooks lokala loppis. Tack Catarina för det! Att välja foto var inte lätt, i tidningen var det gjort med ett bröllopsfoto, men jag är ju inte gift. Så helt plötsligt kom jag på rubriken "himmelskt" och då blev motivet blommande kinesiska/japanska körsbärsträd från Kungsträdgården i vår vackra huvudstad.

På förra helgens scrapträff hittade jag det mönstrade pappret från Reprint. Det var lite knepigt att få till rätt färg på cardstocken, tur att Hanna var där med sin Pysselstuga. Eftersom det fanns en fågelbur med på pappret passade charmsen med en bur också den från Hanna. De små trådrullarna har jag hittat på Baronen hos Linda-Marie, därifrån kommer även den vita ängeln.. Lite svårt att se kanske men bakom den vita porslinblomman högst upp ligger en liten mandelmussleform, även den inhandlad på loppis.

4 kommentarer:

  1. Så härligt att se hela resultatet...säger bara vilken cool idë och så gott du har förvaltat den.
    Keep on scrapping!!!
    kram

    SvaraRadera
  2. Men så läckert du har gjort det. Tänk vad fin en gamal tvättbräda kan bli. Du är så duktig.
    MÅnga Kramar Louise

    SvaraRadera
  3. Hej Anette
    Ååååh så vackert det blev.... layouten är superfin och jag gillar hur du dekorerat allting. Att göra en blomma av musselformen är så läckert!!! Ha en fortsatt fin vecka! Kramizar Susanne

    SvaraRadera